خانه / شیرینی / خرید شیرینی نوقا سوغات تبریز

خرید شیرینی نوقا سوغات تبریز

نوقا یکی از شیرینی های سنتی خاورمیانه و اروپای جنوبی است که انواع مختلفی دارد. به نظر می رسد که نوعی از این شیرینی به نام تورون در دوران غلبه اسلام بر اسپانیا در آنجا به شیرینی محلی تبدیل شده است، گرچه برخی معتقدند که تورون از واژه لاتین توست به معنای ترد گرفته شده است. این شیرینی در ایران حداقل دو نوع بسیار مرغوب دارد که یکی گز محصول اصفهان و دیگری شیرینی نوقا سوغات تبریز است. بر اساس تعاریف غرب از نوقا، سوهان را نیز می توان نوعی نوقا محسوب کرد که محصول قم و کاشان می باشد.

09120688315

سوغات تبریز چیه؟

تبریز، دنیایی از شیرینی‌ های خوشمزه است که هر کدام طعم و بوی گوناگونی دارند. این شیرینی‌ ها عبارتند از:

  • نوقا یا لوکا

یکی از شیرینی‌ های لذیذ و پرطرفدار شهر تبریز است که از خانواده «گز» می‌ باشد. مواد تشکیل دهنده نوقا عبارتند از: سفیده تخم مرغ، شکر، گردو، وانیل و …. بعضی از مواقع از نان میکادو نیز در تهیه آن استفاده می‌ گردد. در تبریز این نوع شیرینی مخصوص سفره عید، مراسم شادی و جشن و سرور است.

  • قرابیه تبریز

یکی از شیرینی‌ های معروف، سنتی و گران قیمت این شهر «قرابیه» است. مواد اولیه این شیرینی آرد گندم، شکر، وانیل، تخم مرغ و … بوده و به شکل کلوچه تهیه می‌ شود. برای تزیین آن از انواع مغزها استفاده می‌ گردد. معمولاً شیرینی در اعیاد باستانی و مذهبی جایگاه بسیار ویژه دارد. قرابیه در بازار دارای طعم‌های مختلفی است مثل قرابیه پسته‌ای، نارگیلی، گردویی و …

  • باقلوای تبریز

باقلوا یکی از شیرینی‌ های بسیار خوشمزه‌ می‌ باشد که از ترکیه و کشورهای آسیای میانه به سایر کشورهای جهان صادر شده است. در ایران، باقلواهای تبریز دارای بهترین طعم می‌ باشد. مواد اولیه آن عبارتند از آرد گندم، شکر، تخم مرغ، هل و… که در طعم‌های پسته‌ای، نارگیلی و بادامی تهیه و در شکل‌ های مربع، لوزی و لوله ای به فروش می‌ رسند.

  • اریس

اریس یکی از معروف‌ ترین شیرینی‌ های اصیل و قدیمی تبریزی است که با موادی همچون شیر، شکر، وانیل، پسته، کاکائو و … تهیه می‌ گردد. اریس دارای انواع مختلفی به نام تسبیحی و کاکائویی می‌ باشد.

  • راحت الحلقوم

راحت الحلقوم را در اکثر نقاط ایران می‌ توان دید. این شیرینی که بسیار باب طبع کودکان و بزرگسالان می‌ باشد از شکر، آب، گلاب، جوهر لیمو، آرد و … تهیه می‌ شود و یکی از خوراکی‌ های شب یلدا و اعیاد به شمار می‌ آید.

  • شیرینی لطیفه

یکی از انواع شیرینی‌ های خامه‌ای و پرطرفدار، شیرینی «لطیفه» است. گرچه این شیرینی را می‌ توان در اکثر نقاط کشور تهیه نمود؛ اما عطر و طعم آن در شهر تبریز متفاوت است. این شیرینی شامل دو تکه نان سبک و دایره شکل است که میانشان با خامه پر شده است. این شیرینی لذیذ با موادی همچون تخم مرغ، آرد گندم، نشاسته ذرت، پودر قند، بکینگ پودر و وانیل تهیه شده در میهمانی‌ها برای پذیرایی استفاده می‌ شود.

  • شیرینی کنجدی

شیرینی کنجدی از شیرینی‌ های معروف تبریز و آذربایجان شرقی می‌ باشد که به دلیل داشتن کنجد، دارای ارزش غذایی بالایی است. مواد اولیه این شیرینی عبارتند از زرده تخم مرغ، شکر و کنجد.

برای خرید سوغات تبریز می توانید به صورت غیر حضوری سفارش خرید خود را ثبت نمایید.

شیرینی نوقا چیست؟

نوقا یکی از شیرینی‌های سنتی شهر تبریز است. مردم در زبان محلی به‌ آن «لوکا» می‌گویند. نوقای سنتی گردویی یکی از قدیمی ترین محصولات مختص تبریز هست که به عنوان سوغات اصیل این منطقه نیز مطرح می باشد.

نوقا یا لوکا از شکر، سفیده تخم مرغ، گردو، وانیل و … در  انواع مختلف مانند وانیلی، کاکائویی، شکلاتی و … تهیه می شود (Noga در عبری به معنی درخشش، نور خیلی روشن و Nogah به معنی روشنی و درخشش است.)

نوع دیگری از نوقا در تبریز وجود دارد که به نوقای آجیلی معروف است و از موادی همچون شکر، آب، گلوکز، مغز گردو، بادام درختی، بادام هندی، پسته، فندق، سفیده تخم مرغ، گلاب و آرد گندم تهیه می شود.

خرید شیرینی نوقا، بهترین سوغات تبریز

شما مشتریان گرامی کافیست از طریق راه های ارتباطی این مجموعه، سفارش خرید نوقا را ثبت نمایید تا در کوتاهترین زمان و با بهترین قیمت خرید غیرحضوری خود را در هر شهری از ایران که هستید دریافت نمایید.

مدیر فروش: مجید مهدوی زاده
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120688315
کانال تلگرام: shirin_mazeh@
پاسخگویی تلگرام: shirinipasand@
پاسخگویی واتس اپ: 09120688315
اینستاگرام: shirinoone@
پست الکترونیکی: mjd.mahdavi@gmail.com

حتما ببینید

دریافت نمایندگی شیرینی

دریافت نمایندگی شیرینی

مجموعه شیرینو در زمینه تولید شیرینی، شکلات و باسلوق فعال می باشد و محصولات متنوع …

SOCIALICON
SOCIALICON