خانه / شیرینی باسلوق / مرکز فروش باسلوق مراغه

مرکز فروش باسلوق مراغه

سایت شیرین مزه به عنوان مرکز فروش باسلوق و انواع شیرینی های محلی فعالیت می نماید تا امکان خرید عمده برای پخش کنندگان و فروشندگان این نوع شیرینی لذیذ را فراهم نماید. باسلوق از شیرینی های بسیار خوشمزه ای است که قدمت بسیار طولانی دارد و به دوران ساسانیان و سلجوقیان باز می گردد که پخت آن توسط مردم آن دوران رواج داشته است و از شیره انگور

برای پخت آن استفاده میشد. باسلوق (باسلیق) از معروف‌ترین شیرینی‌های محلی مراغه می باشد که نشاسته، گلاب، کره، پودر نارگیل و گردو از مواد تشکیل‌دهنده باسلوق هستند. امروزه هم این شیرینی یکی از سوغاتی های محبوب شهرستان مراغه است که به دلیل طرز پخت خاصی که مخصوص این شهر است محبوبیت دارد.

انواع باسلوق

باسلوق دو نوع است:

  • باسلوق شکری
  • باسلوق دوشابی

باسلوق شکری

باسلوق شکری با استفاده از شکر و روغن های شیرینی پزی پخته می شود و بیشتر، جنبه تجاری و بازار پسندی دارد.

باسلوق دوشاب

باسلوق دوشاب با استفاده از شیره انگور و روغن حیوانی تهیه می شود که بیشتر جنبه درمانی و مصارف سنتی دارد و معمولا در فصل خاصی از سال درست می شود.

باسلوق مراغه

باسلوق را در مراغه معمولا اواسط آذرماه تهیه می‌کنند تا در حدود عید نوروز آماده مصرف شود. فرآیند آماده کردن باسلوق که حدود سه ماه به طول می‌ انجامد اجمالاً بدین شرح است: مغز بادام یا هسته زردآلو را در آب جوش خیس می‌کنند که پوستش کنده می‌شود، سپس در نخ‌ های مخصوصی می‌چینند و آویزان می‌کنند تا خشک شوند. دوشاب را تا جایی که یک سوم از آن

تبخیر شود می‌جوشانند و با نشاسته مخلوطش می‌کنند سپس نخ‌های مذکور را داخل این مخلوط می‌کنند و دوباره آویزان می‌کنند. پس از حدود نیم ساعت نخ‌ها را پایین آورده دوباره به آن مخلوط آغشته می‌کنند مجددا نخ‌ها را آویزان می‌کنند تا حدود یک ماه بماند. پس از یک ماه باسلوق‌ها را پایین آورده در جعبه‌های چوبی می‌چینند و جعبه‌ها را در محل نرم و مرطوبی قرار می‌دهند تا شکرک بیاورد و آماده استفاده شود.

مدیر فروش: مجید مهدوی زاده
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120688315
کانال تلگرام: shirin_mazeh@
پاسخگویی تلگرام: shirinipasand@
پاسخگویی واتس اپ: 09120688315
اینستاگرام: shirinoone@
پست الکترونیکی: mjd.mahdavi@gmail.com

حتما ببینید

خرید باسلوق کیلویی

خرید باسلوق ارزان کیلویی شب عید

باسلوق بهترین جایگزین تنقلات ناسالم است و بسیار مقوی و مناسب همه سنین می باشد. …

SOCIALICON
SOCIALICON